Afspraak voorbereiden
Werkdruk in de huisartspraktijk
In het nieuws kun je regelmatig lezen over hoge werkdruk in de huisartsenzorg. Ook bij onze praktijk merken we dat er steeds meer vragen op ons af komen. Op een gemiddelde dag wordt onze praktijk 100 keer gebeld. Het is een uitdaging om alle vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. U kunt ons daarbij helpen. Bijvoorbeeld door bij twijfel eerst uw klacht in te vullen bij moet ik naar de dokter of te kijken op thuisarts.
Mocht u toch vragen voor de huisarts hebben dan kunt u dat met de doktersassistente bespreken. De doktersassistenten zijn getraind om in te schatten hoe snel iemand gezien moet worden. We doen als praktijk ons best om iedereen die dat nodig heeft op tijd te helpen. Niet alles kan altijd meteen. We hopen hiervoor op uw begrip en soms uw geduld. De maandag is de meest drukke dag. Als u een vraag heeft die kan wachten, zou het fijn zijn als u later in de week belt.
Online afspraak inplannen
Bij het digitaal plannen van een afspraak via Uw Zorg Online (patiënten omgeving) vragen wij u om voorbereidende vragen in te vullen over de klacht. Ook als uw klacht al bekend is bij ons vragen we u om deze voorbereidende vragen in te vullen. Zowel huisartsen als patiënten ervaren meer verdieping in het gesprek als de afspraak digitaal is voorbereid. Bovendien wordt op basis van uw antwoorden geadviseerd welk type afspraak het best bij uw vraag past. Als uw vraag middels een e-consult kan, hoeft u niet naar de huisartsenpraktijk te komen. Wilt u toch liever een afspraak, dan kunt u die gewoon inplannen.
Stelt u uw vraag via een e-consult? Houdt er dan rekening mee dat de huisarts uw vraag mogelijk pas na twee werkdagen bekijkt. In dit filmpje wordt uitgelegd hoe u uw afspraak kunt voorbereiden: